Projekt Earn

Vodeći partner je Srednja gradbena, geodetska in okoljevarstvena šola. Partneri na projektu su, osim Klesarske škole iz Pučišća, Šolski center S. Kosovela Sežana, Associzione C.F.P. Cnos-Fap San Zeno Verona, OOZ Sežana, SDGZ-URES Trst i CEDRA Split.

Cilj projekta je poboljšati strukovne kompetencije u klesarstvu. Tijekom projekta uspoređivani su strukovni obrazovni sadržaji i načini poučavanja u Hrvatskoj, Italiji i Sloveniji. Velike različitosti u ovim sustavima neosporno su predstavljali problem tijekom rada, ali u konačnici oni nadopunjuju jedni druge pa su onda i omogućili da poboljšanju kompetencija naših učenika pristupimo sagledavajući širi kontekst i potrebe tržišta i rada i klesarskih proizvoda i usluga.

Ovaj je projekt rezultirao i priručnikom za sve dionike u procesu obuke klesara: od učenika preko nastavnika do poslodavca. U priručniku se razmatra projektno učenje, ali i daju upute za ostvarivanjem što uspješnije i konkretnije komunikacije među dionicima. Jako smo ponosni na normative klesarskih proizvoda koje smo odradili, temeljene na uobičajenoj praksi i iskustvu naših meštara i projektnih partnera. Tijekom rada na projektu pojavila se i ideja o osnivanju učeničke zadruge Kapitel koja je nakon projekta i osnovana.

Ciljevi projekta

  • razmjena znanja i najboljih praksi između partnera,
  • uspostavljanje novih strateških partnerstva između poslodavaca (Sežana, Split, Trst) i škola (Verona, Ljubljana, Brač, Sežana),
  • jačanje učinka na poslodavce koji pružaju praktičnu obuku,
  • nadogradnja postojećih partnera za suradnju sa sličnim organizacijama u drugim državama i proširenje ove suradnju na nove partnere,
  • uspostavljanje i primjena novog modela praktične nastave „Učenje za razvoj kompetencija “,
  • stjecanje novih vještina i kompetencija učitelja, nastavnika i poslodavaca,
  • stjecanje novih praktičnih i korisnih znanja za brži reakciju i uključivanje učenika nakon nastave,
  • sve veće zanimanje mladih za profesiju klesarstva,
  • povećanje korporativnog interesa među mladima.

Planirani rezultati projekta

  • stvaranje novog strateškog partnerstva između Slovenije, Italije, Hrvatska (škole i komore).
  • osnivanje stručnog / stručnog tima
  • uspostavljanje novog modela praktične obuke s naglaskom na praktične i tržišno orijentirane vještine; Novi model praktične izobrazbe za posao će se temeljiti na većoj ulozi uključivanja poslodavaca u provedbu praktične obuke učenika.
  • studijske posjete; Kroz projekt bit će provedena tri studijska posjeta sa zajedničkim sastancima za sve partnere kako bi se upoznali s projektnim partnerom, praktičnom nastavom za profesiju klesarstva, inovativnim pristupima, iskustvima škole u suradnji s poslodavcima kao i upoznavanje sa situacijom u zemlji, a vezano uz sektor kamenarstva. 
  • priručnik o novom modelu praktične izobrazbe za posao sa najboljim praksama projektnih partnera
  • priprema demonstracijskih članaka i promocija projekta.  Svi će projektni partneri obavijestiti ciljne skupine i ostale dionike o javnim aktivnostima kao i o konačnim rezultatima projekta.

Projekt je završio Konferencijom koja je održana u prostoriji multifunkcionalne učionice Klesarske škole. 

Konferenciji su prisustvovali dragi prijatelji i poslovni partneri Klesarske škole: od predstavnika Jadrankamena, preko djelatnika COM-ADRIA-e, Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije Split, ravnateljica i ravnatelja bračkih osnovnih i srednjih škola do predstavnika obrtnika i poduzetnika na području kamenarstva. 

Učenici 2.a razreda, Jakov i Filip Marjanović, pod mentorstvom su nastavnika Denisa Nižetića održali poučnu prezentaciju o dnevniku rada, obaveznom dokumentu od ove školske godine, koji služi za praćenje svih učeničkih radova i za međupredmetno povezivanje strukovnih sadržaja. Temeljem svakog rada posebno, učenici trebaju odrediti njihovu cijenu, izraditi troškovnik i ponudu. Osim same izrade, moraju znati prezentirati i prodati svoj proizvod. Ravnateljica Tamara Plastić potom je govorila o ciljevima projekta i o budućim planovima Škole.

 

Scroll to Top