Projekt Brabourgstone
O projektu
Projekt «Brač-Bourgogne: Priča o kamenu» realiziran je u partnerstvu četiriju školskih institucija, dviju iz Hrvatske i dviju iz Francuske. Osnovna škola Pučišća (Brač) bila je nositelj, a Collège A. Malraux (Dijon), Lycée Les Marcs d’Or (Dijon), Klesarska škola (Pučišća) – partneri na projektu. Radeći na projektu slijedili smo postavljene ciljeve:- povećati profesionalne kompetencije učitelja u inovativnom poučavanju (projektno i istraživačko učenje),
- povećati učeničku motivaciju za učenje i obrazovne ishode kroz inovativno poučavanje.
Nastavni se rad odvija kroz sljedeće etape:
- istraživanje činjenica i prikupljanje podataka (u stvarnosti ili literaturi)
- obrada prikupljenih informacija (u učionici)
- povezivanje novih informacija s prethodnim spoznajama (učionica)
- usustavljivanje i prikazivanje stečenoga znanja različitim izražajnim sredstvima: riječju, slikom, grafikonima, trodimenzionalnim modelima, fotografijom, multimedijalno
- primjena stečenoga znanja u problemskim zadatcima iz različitih nastavnih područja
SPOZNAJNI PROCES i METODIČKI POSTUPCI U ISTRAŽIVAČKOM UČENJU
DIJELOVI PROCESA UČENJA | POTICAJNA PITANJA |
1. Zamjećivanje pojave | Što si zamijetio? Kako to tumačiš? Zašto? |
2. Prikupljanje potrebnih podataka | Što ne možeš objasniti? Koje ti informacije nedostaju? Gdje ih možeš naći? |
3. Obrada informacija | Na što te to podsjeća? U čemu su sličnosti i razlike? Što je najvažnije? S čime to možeš povezati? Ako se dogodi to i to, što će dalje biti? |
4. Izvođenje zaključaka | Što iz svih podataka možeš zaključiti? Kako ćeš provjeriti je li zaključak dobar? |
5. Prikazivanje rješenja u skladu sa svojom mentalnom slikom | Kako bi to mogao prikazati i prenijeti drugima (slikom, riječju, grafikonom, kombinacijom slike i riječi, brojevnim prikazom, modelom …)? |
6. Osvješćivanje uporabne vrijednosti stečenoga znanja | Gdje bi ti moglo koristiti ovo što si upravo naučio? |
Zaključci o ostvarenim projektnim rezultatima
- Unesene su pozitivne promjene u svakodnevnu odgojno-obrazovnu praksu koje mogu pokrenuti promjene u obrazovnim sustavima partnerskih zemalja:
- obrazovni je proces dinamiziran
- u obrazovni su proces uključene emocije
- obrazovni su sadržaji povezani sa situacijama i problemima iz svakodnevnoga života.
- Povećana je učenička motivacija za učenje
- Učenici su postali svjesni svrhovitosti obrazovanja
- Učeničko je znanje trajno i primjenjivo u svakodnevnom životu
- Povećane su učeničke ključne kompetencije
- Svaki se učenik samorealizirao i iskazao svoje osobitosti, ovisno o dominantnom tipu inteligencije.
Kvaliteta rada svih partnera na projektu ogleda se u zajedničkom završnom produktu. To je kulturološki priručnik «Brač-Bourgogne: Priča o kamenu» u kojemu su objedinjeni i usklađeni rezultati svih učeničkih istraživanja o projektnoj temi. Knjiga je tiskana i objavljena na Webu, a poslužit će sadašnjim i budućim učenicima partnerskih škola i partnerskih zemalja kao povijesni udžbenik. On će im omogućiti bolje razumijevanje svoga zavičaja u europskom povijesnom kontekstu.
Više o projektu možete pronaći na web stranici http://www.bracbourgogne.com.hr/